Zapraszamy na kanał Biblioteki Ossus na YouTube!


Double Agent Droid

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Double Agent Droid.png
Double Agent Droid
Serial: Rebelianci
Sezon: 3
Odcinek: 17
Scenariusz: Brent Friedman
Reżyseria: Steward Lee
Data premiery w USA: 11 marca 2017
Data premiery w Polsce: 2 listopada 2017
Czas trwania: Około 20 minut
Czas w chronologii: 2 BBY
Poprzedni: Secret Cargo
Następny: Twin Suns


Double Agent Droid to siedemnasty odcinek trzeciego sezonu Rebeliantów. Jego amerykańska premiera odbyła się 11 marca 2017 roku na kanale Disney XD. W Polsce odcinek ukazał się 2 listopada tego samego roku.

Opis

Oryginalny

When Chopper comes under Imperial control, the future of the entire Rebellion is at stake.

Tłumaczenie

Gdy Chopper zostaje przejęty przez Imperium, przyszłość całej Rebelii wisi na włosku.

Streszczenie

Wedge i droidy w drodze do stacji.

Prom kosmiczny z Wedge'em Antillesem, Chopperem i AP-5 odczepia się od Ghosta. Antillesa zapewnia, że wrócą z wykradzionymi kodami zanim ci się obejrzą, na co Zeb mówi, iż ma nadzieję, że jego mechaniczni pomocnicy się sprawdzą. Wedge pyta, czemu ten się obawia, lecz Zeb jedynie śmieje się i odpiera, że w sumie bez powodu. Hera przerywa ich rozmowę i przypomina, że mają zadanie. Wedge wchodzi się w nadprzestrzeń i znika z ich pola widzenia. Syndulla stwierdza, iż mają najlepszy zespół, co słysząc Orrelios pyta, od kiedy tamta trójka się do niego zalicza. Na pokładzie promu Wedge pyta AP-5, czemu ten dziwi się, że przydzielono go do tego zadania. Droid wyjaśnia, ze ten nie zna protokołu, ponieważ piloci Imperium Galaktycznego nie zdejmowali nigdy hełmów, co ten właśnie zrobi. Antilles przypomina, iż był najlepszy na roku w akademii imperialnej, na co ten mówi, że chce jedynie, aby misja przebiegła zgodnie z planem, ponieważ kody będą im potrzebne do ataku na Lothal. Wedge odpowiada, iż on też był na odprawie i wie jakie jest ich zadanie. Chopper wtrąca się w rozmowę, na co AP-5 przypomina mu, że to on jest dowódcą misji. astromech zaprzecza i zaczynają kłócić się o dowodzenia nad wyprawą. AP-5 uznaje, że to on był bardziej doświadczony i umiał zrobić to samo co astromech, ale lepiej. Po tym jak ci kłócą się dalej Wedge zaczyna rozumieć czemu nikt nie chciał wziąć tej misji i wysłali na nią jego. Wychodzą z nadprzestrzeni i kierują się bezpośrednio w stronę Killun 71. Zbliżając się do tamtejszej bazy Imperium droidy dalej się ze sobą kłócą. Wedge ucisza ich, kiedy widzi nadlatujące myśliwce. Słyszy wezwanie do zidentyfikowania się, na co przekazuje im kody i wyjaśnia, że transportuje droidy serwisowe. AP-5 uznaje jego zachowanie za nieprzekonujące i dodaje, iż sam by go nie przepuścił. Antilles ironicznie dziękuje mu za zaufanie, po czym kontroler zezwala mu na lądowanie. Pilot ląduje i wypuszcza z pokładu droidy, które udają się w kierunku wnętrz stacji. Przed wejściem Ap-5 upomina Choppera, aby szedł za nim. Docierają do bramki kontrolnej, gdzie szturmowcy rozkazują im pojedyncze przejście przez nią celem identyfikacji. Droidy wykonują polecenie i idą dalej, nie wiedząc, że na pokładzie jednostki inwigilacyjnej IGV-55 dowodzący nim LT-319 został poinformowany o wykryciu Choppera. Słysząc o przekazie uznaje, że to może być droid, którego szukają, i każe technikom go obserwować.

Przejęcie Choppera.

Chopper jadąc do celu bawi się trącając droida MSE-6. AP-5 każe mu przestać i mówi, że miał szczęście, iż w ogóle go wpuścili. Przypomina o zadaniu znalezienia komputera centralnego, podczas gdy Chopper dobiera się do pierwszego lepszego terminala. AP-5 mówi, że nie znajdzie tam aktualnych kodów, a dzięki właśnie takiej wiedzy to on został dowódcą misji. Stwierdza, że zdobędzie kody samemu, po czym odchodzi. W tym samym czasie na pokładzie imperialnego statku technicy pracują przy aktualizacji skanu. Udaje im się przechwycić zdjęcia z kamer, na których widać wychodzącego z promu Choppera. LT-319 rozpoznaje, że jest to wycofana z produkcji seria C1, z której pochodzi droid szpieg Eskadry Feniksów. Jeden z techników chce wysłać ostrzeżenie do IBB, lecz LT-319 decyduje się poinformować ich dopiero, kiedy dowie się o droidzie wszystko. AP-5 w międzyczasie idzie korytarzami stacji, przy czym zachwyca się dokładnością i skromnością typową dla Imperium. Dociera do rdzenia komputera, lecz zaczepia go PZ-7, która mówi, że to ona stacjonuje na tym poziomie. Droid kłamie, iż został wysłany aby ją zastąpić, ponieważ została przydzielona do platformy załadunkowej. Droid daje się nabrać i odchodzi, podczas gdy AP-5 zaczyna nie dowierzać, że obaj są tego samego modelu. Wie jednak, iż Imperium nie docenia intelektu droidów, co mogło być przyczyną licznych sukcesów Choppera. Błyskawicznie pobiera kody i odchodzi, stwierdzając, że mógł od początku zrobić to sam. Chopper grzebie przy terminalu, o czym dowiadują się załoganci statku imperialnego. Pracownicy meldują dowódcy o próbie dostania się do sieci, co ten słysząc decyduje się wydobyć z jego pamięci dane o kryjówce rebeliantów, których szuka Thrawn. Rozkazuje go przejąć, lecz C1-10P się przed tym opiera. Po chwili jednak imperialni spełniają swój cel, lecz nie znajdują w jego pamięci nic o bazie. LT-319 decyduje więc, że skoro nie droid nie może im nic przekazać, to ich zaprowadzi. Przejmuje kontrolę nad droidem, kiedy nagle przychodzi do niego AP-5. Mówi, że podczas gdy on marnował czas, jemu udało się zdobyć kody. Słysząc, że Chopper mu nie odpowiada, stwierdza, iż jest to dowodem jego zdolności lidera, przy czym proponuje mu przyznać się do porażki i wracać na prom. Zmierza w stronę wyjścia, lecz astromech się nie rusza. Technicy potwierdzają, że AP-5 faktycznie wykradł kody, co stanowi dla nich niebezpieczeństwo. Dowódca ignoruje jednak zagrożenie, ponieważ jak sam twierdzi, szanse rebeliantów na powodzeni misji wynoszą 17%, podczas gdy ich aż 82%. Decyduje, że jeśli puszczą droidy wolno, wówczas zaprowadza ich do bazy.

LT-319 nadzoruje pracę Choppera.

AP-5 wraca na pokład promu i melduje Wedge'owi, iż udało mu się przejąc kody. Antilles pyta, gdzie jest Chopper, kiedy ten akurat podjeżdża po trapie. Przeprasza za zwłokę, czemu Wedge zaczyna się dziwić. Następnie droid przyznaje AP-5, że ten jest lepszym dowódcą od niego, co słysząc Antilles zaskoczony przyznaje, że zapowiada się im bezpieczny lot. AP-5 zauważa, iż jego towarzysz jest w trybie czuwania, którego na ogół nie używał. Odlatują ze stacji, podczas gdy w przedziale pasażerskim droidy ze sobą rozmawiają. Chopper używa kody 16, który pochodził z języka imperialnego. AP-5 słysząc do zaczyna zastanawiać się czemu ten mówił w taki sposób, na co astromech wyjaśnił, że chciał używać jego języka. Nagle woła ich Wedge, co słysząc AP-5 kieruje się w stronę sterowni, gdzie z Antillesem rozmawia Hera. Gratuluje mu wykonanej misji, lecz ten przyznaje, że zasługa należała się droidom. Wtrąca się AP-5, który uściśla, iż właściwie to jednemu droidowi, czyli jemu. Syndulla gratuluje więc całej załodze, po czym żegna się i rozłącza. Wówczas do pomieszczenia wchodzi Chopper, który daje Wedge'owi napój. Pilot dziękuje i dopytuje, czemu ten nie zachowywał się tak od początku. AP-5 uznaje jego nowe zachowanie za podejrzane, a Antilles zauważa, że przynajmniej jest lepsze niż poprzednie, przy czym szkoda że nie można uaktualnić również jego zachowania. AP-5 odpowiada, iż on w przeciwieństwie do astromecha nie sprawia kłopotów. LT-319 uznaje podejrzliwość droida za niebezpieczną dla planu i decyduje się coś z nim zrobić. Chopper podchodzi więc do niego i zwraca się mu na "pan", na co ten zauważa, że Chopp musiał coś kombinować. Antille prosi go, aby sprawdził cewki zasilania, ponieważ miał wrażenie, że tracą moc. Kiedy ten wychodzi, Wedge stwierdza, że ich rywalizacja posuwa się za daleko. AP-5 uznaje całą sytuacje za coś więcej niż rywalizację i mówi, że ktoś mógł włamać do Choppera. Antilles lekceważy zagrożenie i stwierdza, że z droidem wszystko dobrze. Kiedy Chopper wraca, prosi go o przejęcie starów, wyjaśniając, że musi wyjść za potrzebą. Kieruje się do odświeżacza, a za nim wchodzi AP-5. Uznaje zachowanie Antillesa za sprytne, dzięki czemu mogą porozmawiać na osobności. Mówi, iż widział Choppera podpiętego do terminala w stacji, lecz ten ignorował go, po czym użył imperialnego zwrotu. Wedge każe mu przestać i odpiera, że nie ma czasu na jego teorie spiskowe. Wyrzuca go z pokoju i mówi, że musi skorzystać. LT-319 obserwując to zadowala się, wiedząc, że AP-5 podważył właśnie swoją wiarygodność.

Rebelianci wciągani przez próżnię.

Wychodzą z nadprzestrzeni, po czym podłączają się do Ghosta. Na pokładzie Ezra i Zeb grają w holoszachy, kiedy do pomieszczenia wchodzą załoganci promu. AP-5 przekazuje kody Herze i wyjaśnia, że uchronił je przed Chopperem. Wedge tłumaczy, iż droidy grały przez całą droga w jakąś grę szpiegowską. AP-5 odpowiada, że to nie była gra, ale poważna sprawa, ponieważ ma podejrzenia odnośnie Choppera. Syndulla zaczyna zastanawiać się gdzie ten poszedł, po czym przechodzi w jego poszukiwaniach do sterowni. Tam widzi, jak Chopp majstruje coś przy terminale dzienników nadprzestrzennych. Astromech wyjaśnia, że aktualizował swoją bazę danych. Hera uznaje do za nietypowe i wraca do reszty załogi, gdzie mówi im o całym zajściu. AP-5 słysząc jej podejrzenia przypomina ile razy o tym ostrzegał, na co Wedge dopowiada, że Chopper był dla niego miły, lecz nie było to jego zdaniem nic dziwnego. Zeb dopowiada, że raczej wydawało się to przerażające. Ezra sugeruje zrobienie mu diagnozy, kiedy nagle ich statek wychodzi nieplanowanie z nadprzestrzeni. Hera pyta Choppera o powód przerwania lotu, na co ten odpowiada, iż w maszynowni pojawia się usterka. Zeb grozi, iż dopiero pokaże mu usterkę jak go znajdzie. Wszyscy zaczynają kierować się do maszynowni, co wykorzystuje Chopper, który zamyka wszystkie wyjścia z pomieszczenia. Następnie odpina prom od frachtowca, po czym przejmuje sterowanie nad statkiem. AP-5 przypomina o ostrzeżeniach, które im dawał, na co Hera obiecuje, iż następnym razem go posłuchają, lecz lepiej aby nie było innej okazji. Chopper przejmuje dysk z danymi, a następnie instaluje próbnik danych do komputera pokładowego, aby zebrać dane ze statku. Zeb próbuje otworzyć drzwi, lecz po chwili zdaje sobie sprawę, że nie da rady ich otworzyć. Nagle astromech otwiera wrota ładowni i załoganci łapią się czegokolwiek żeby nie wylecieć z pokładu. Przeciwstawiają się próżni, a Hera z trudem sięga do ręcznego wyłącznika. Zamyka właz, a załoganci padają na ziemię. Patrząc w system upewnia się, że ktoś musiał przejąć droida i próbuje zdobyć lokalizację ich bazy. Ezra uświadamia resztę, że jeśli do tego dojdzie, to Eskadra Feniksów będzie zagrożona, a musi być jakiś sposób aby temu zapobiec. Hera przypomina sobie o awaryjnym porcie na kadłubie, lecz nikt nie ma kombinezonu aby do niego wyjść.

Chopper przesyła imperialnym nadmiar energii.

Hera przypomina, że AP-5 nie go nie potrzebuje, więc może im pomóc. Droid potwierdza i przyznaje, iż może wytrzymać w próżni znacznie dłużej niż ktokolwiek inny. Hera decyduje więc o wysłaniu go na owe zadanie i po chwili AP-5 przechodzi już po kadłubie Ghosta. Zauważa go Chopper, a LT-319 każe mu pozbyć się kłopotliwego droida. Astromech chwyta dwa blastery i wylatuje z nimi ze statku. AP-5 zaczyna dobierać się do panelu, kiedy Chopper zauważa go i otwiera ogień. Droid daje radę uniknąć trafienia, lecz Chopp zaczyna zawracać. W międzyczasie załoga imperialnego statku otrzymuje dane i zaczyna przeszukiwać je pod kątem bazy. AP-5 daje radę odblokować wyjścia z ładowni, lecz chwile później Chopper uderza go i zaczyna się z nim przepychać. Astromech okazuje się być silniejszy i AP-5 odrywa się od kadłuba, przez co ten wypycha go w przestrzeń kosmiczną. Chopper wraca na pokład i chce dokończyć przesyłanie danych, lecz atakuje go znienacka Zeb. Obezwładnia astromecha, po czym załoga zauważa, że imperialni prawie przejęli wszystkie dane. Hera postanawia pokazać im na co ich stać i dać to czego chcieli. Podpina do Choppera kable i wyjaśnia, iż jeśli ktoś mógł kontrolować droida z ta dłużej odległości, to musi mieć naprawdę silny sygnał, co oznacza że jeśli go odwrócą i prześlą im więcej energii niż ci będą oczekiwać, dojdzie do zwarcia. Odpala droida i patrząc w jego sensory mówi do LT-319, żeby więcej nie ważył się ruszać jej droida, po czym odpala przekaz energii. Układu na statku zostają przeciążone, ogniwa paliwowe uszkadzają się, a zwarcia rośnie w siłę. LT każe niezwłocznie odłączyć droida, lecz na skutek przeciążenia na statku dochodzi do eksplozji. Po wszystkim załoga zaczyna wywoływać Choppera, z nadzieją że nadmiar energii nie uszkodził jego obwodów. Droid milczy, lecz po chwili daje znak życia, na co rebelianci zaczynają cieszyć się z jego powrotu. Nawet Zeb przyznaje, że dobrze znów go widzieć. Pamiętają jednak o AP-5, który wyciągnął ich z ładowni, lecz po chwili przypominają sobie, że ten gdzieś zniknął. Droid zachwyca się ciszą i pięknem kosmosu, przy czym przyznaje, iż mimo tego, że powinien być przestraszony, czuje się uspokojony. Wkrótce pojawia się Ghost, który zabiera go na pokład. Załoga widząc go cieszy się, że nic mu nie jest, lecz ten zarzuca Chopperowi, iż chciał go zniszczyć. Ten przeprasza go, co też słysząc AP-5 zasugerował, że ten dalej może być kontrolowany. C1-10P wyjmuje więc chwytaki i uderza nimi droida oraz Wedge'a, po czym dopowiada, iż przeprasza za bycie miłym. Słysząc to Antilles i AP-5 biegną za nim, czemu z góry z ubawieniem przygląda się Hera.

Zawartość

[Pokaż/Ukryj]
Postacie Stworzenia Modele droidów Wydarzenia Miejsca
Organizacje i tytuły Rasy rozumne Pojazdy i statki Broń i technologia Różne

Aktorzy podkładający głosy

Oryginalni

Linki zewnętrzne

Ossus mini 2.png
Zobacz kolekcję grafik dotyczących
Double Agent Droid.
Rebelianci Serial telewizyjny - Cykl wydawniczy - Portal
Odcinki Klipy przedpremierowe: Duch i maszyna - Bombowe dzieło - Zawiłości - Własność Ezry Bridgera

Sezon pierwszy: 1/2: Iskra rebelii - 3: Droidy w opałach - 4: Lot myśliwcem - 5: Powrót dawnych mistrzów - 6: W szeregach wroga
7: Co kryje mrok - 8: Dzień Imperium - 9: Siły wsparcia - 10: Droga Jedi - 11: Ryzykowna gra - 12: Wizja nadziei - 13: Wezwanie
14: Odsiecz - 15: Galaktyka w ogniu

Sezon drugi: 16/17: Oblężenie Lothal - 18: Zaginieni dowódcy - 19: Szczątki Starej Republiki - 20: Dwóch zawsze ich jest
21: Bracia ze Złamanego Rogu - 22: Skrzydła Mistrzów - 23: Więzy krwi - 24: Atak znienacka - 25: Przyszłość Mocy
26: Dziedzictwo - 27: Księżniczka na Lothal - 28: Obrońcy Concord Dawn - 29: Proroctwo Lasatów - 30: Wezwanie
31: Powrót do domu - 32: Ludzie honoru - 33: Zasłona mroku - 34: Zapomniany droid - 35: Tajemnica bazy Choppera
36/37: Zmierzch padawana

Sezon trzeci: 38/39: Steps Into Shadow - 40: The Holocrons of Fate - 41: The Antilles Extraction - 42: Hera's Heroes
43: The Last Battle - 44: Imperial Super Commandos - 45: Iron Squadron - 46: The Wynkahthu Job - 47: An Inside Man
48: Visions and Voices - 49/50: Ghosts of Geonosis - 51: Warhead - 52: Trials of the Darksaber - 53: Legacy of Mandalore
54: Through Imperial Eyes - 55: Secret Cargo - 56: Double Agent Droid - 57: Twin Suns - 58/59: Zero Hour

Sezon czwarty: 60/61: Heroes of Mandalore - 62/63: In the Name of the Rebellion - 64: The Occupation - 65: Flight of the Defender
66: Kindred - 67: Crawler Commandeers - 68: Rebel Assault - 69: Jedi Night - 70: DUME - 71: Wolves and a Door - 72: A World Between Worlds - 73: A Fool's Hope - 74/75: Family Reunion – and Farewell
Książki i opowiadania Opowiadania: Rebel Bluff

Dla dzieci i młodzieży: Always Bet on Chopper - Art Attack - Battle to the End - Beware the Inquisitor! - Chopper w akcji
Draw Star Wars Rebels - Droidy w tarapatach - Dziennik rebelianta autorstwa Ezry Bridgera - Dołącz do Rebelii!
Ezra and the Pilot - Ezra's Duel with Anger - Ezra's Gamble - Fight the Empire - Gry i zabawy - Hera's Phantom Flight
The Inquisitor's Trap - Kanan's Jedi Training - Na ratunek Wookieem - A New Hero - Notatki Rebeliantów - Pocztówki
Popatrz i znajdź - Prasowanki. Moje projekty - Poznaj rebeliantów - Przygody rebeliantów - Property of Ezra Bridger
Rebels 3D Activity Book - Rebels Story and Activity Book - Rebelianci kontra Imperium - Rebel Power! - Narodziny rebelii
Rocznik - Tom 1 - Sabine - Zapiski rebliantki - Sabine's Art Attack - Storybook Library - Tatuaże. Zabawy z wyobraźnią
TIE Fighter Trouble - Who Are the Rebels? - Wypychanki - Zadanie: naklejanie! - Zeb kontra szturmowcy - Zeb to the Rescue
The Secret Jedi: The Adventures of Kanan Jarrus

Servants of the Empire: Edge of the Galaxy - Rebel in the Ranks - Imperial Justice - The Secret Academy
Przewodniki Rebelianci: Ilustrowany przewodnik - Rebels: Epic Battles
Komiksy Komiksy wydane w Star Wars Rebelianci - Kanan
HoloNet News Report: Imperial Registration Program - Report: Wookiee Revolt Quelled on Kashyyyk - Special Report: Lothal Jobless Rates Hit All-time Low - Special Report: Controversial Statue Finally Destroyed - Special Report: Rise in Citizen Reporting Results in Captured Criminals - Special Report: Empire Ensures New Affordable Housing on Lothal - Special Report: Famed Imperial Pilot Moves to Lothal - Special Report: Journalists Across Galaxy Join Press Corps - Breaking News: Unauthorized Mining Operation Halted - Special Report: Community Leaders Discuss Capital City Improvements - Exclusive: Mas Amedda receives Governor Arihnda Pryce for Lothal report
Gry wideo Atak rebeliantów - Recon Missions - Wyprawa Ducha - Taktyka zespołu
Czasopisma Star Wars Rebelianci
Inne Rebelianci: Kalendarz 2015 - LEGO Star Wars: Rebelianci - Nowy świt
Muzyka Season One - Season Two





Poczytaj o Gwiezdnych wojnach na Star Wars Extreme!