Gap Nine

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Gap Nine to planeta znajdująca się w układzie Iast. Miała mokry, bagnisty klimat i była zamieszkiwana była przez rasę prymitywnych, lecz inteligentnych jaszczuroludzi.

Historia

Na długo przed nastaniem Imperium na planetę dokonała inwazji grupa wyznawców ciemnej strony. Zbudowali oni świątynie Ciemnej Strony, w których praktykowali różnorakie rytuały. Krótko potem zostali oni przepędzeni z planety przez Jedi, którzy świątynie przekształcili w biblioteki. Pieczę nad nimi przekazali wybranym spośród mieszkańców planety, nazwanymi Wizjonerami, którzy przez pokolenia opiekowali się tymi miejscami.

Gdy nastało Imperium, zbudowało ono na Gap Nine rafinerie. W którymś okresie galaktycznej wojny domowej oddziałami imperialnymi sprawującymi kontrolę nad lokalną populacją i odpowiedzialnymi za ochronę fabryk dowodził pułkownik Traft. Na szeroką skalę plądrował on świątynie, siłą rozprawiając się z ich kustoszami, po czym sprzedawał pozyskane artefakty "Podróżników z Gap Nine" na czarnym rynku.

W pewnym momencie na Gap Nine wysłana została z misją sabotażową grupka rebeliantów. Zostali oni wykryci podczas próby wydostania ładunków wybuchowych ukrytych w skrzyniach z częściami zamiennymi i musieli salwować się ucieczką. Unikając pościgu, trafili do jednej ze starożytnych świątyń. Spotkali tam jednego z Wizjonerów i z jego ust poznali historię planety.


Uwaga: Poniższa wersja historii jest jednym z możliwych wariantów wydarzeń z gry . Inne warianty znajdziesz w sekcji Alternatywy niniejszego artykułu.


Wkrótce stanęli w obronie świątyni, przy niewielkim wsparciu tubylców pokonując siły Trafta. Zniszczyli również imperialną rafinerię.


Tu kończy się fragment historii zależny od wyborów gracza.


Alternatywy

Przygody rebeliantów są tematem przygody do SW RPG d6 opubligowanej w magazynie Adventure Journal. Bohaterowie mogą sami zadecydować o wielu wydarzeniach rozgrywających się po odkryciu ich próby sabotażu, jednak historia opisana powyżej jest domyślnym przebiegiem gry. Scenariusz przewiduje całkowite pokonanie lub ucieczkę Trafta.

Źródła