Shronker

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Shronker to popularna w galaktyce holograficzna gra zręcznościowa przeznaczona dla kilku osób.

Reguły gry

W holosferze znajdował się wizerunek systemu słonecznego. Każdy gracz miał do dyspozycji kontrolny drążek, za pomocą którego sterował swoją kometą. Celem gry było strącanie ciał niebieskich do dziury grawitacyjnej. Wygrywał ten, który dokonał tego jako pierwszy. Ciała niebieskie dzieliły się na cztery grupy. Były to: gazowe giganty, bliźniacze światy, pojedyncze planety oraz księżyce. Gazowe giganty były bardzo masywne i trudno było strącić je z orbity. Bliźniacze światy obracały się dookoła wspólnego środka ciężkości, więc wystarczyło w niego dokładnie wycelować, aby pozbyć się obu ciał. Najtrudniejsze do strącenia były księżyce, gdyż trzeba było bardzo dokładnie celować aby zepchnąć je do dziury grawitacyjnej. Istniało wiele konfiguracji, w których mogły być ustawione obiekty. Mianem jednej z najtrudniejszych cieszył się gorący Bespin.

Źródła