Tajemnica Tet-Ami

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Tajemnica Tet-Ami
The Secret of Tet-Ami
Scenariusz: Fabian Nicieza
Ilustracje: Timothy II
Kolory: Michelle Madsen
Litery: Michelle Madsen
Redakcja: Scott Allie
Informacje wydawnicze
Wydanie oryginalne: Dark Horse Comics
25 września 2002
Wydanie polskie: Egmont Polska
15 listopada 2011
Przekład: Maciej Drewnowski
Typ publikacji: Pojedynczy komiks
Seria/Cykl: Tales
Pełne informacje o wydaniach
Chronologia w uniwersum
Kanoniczność: Legendy
Okres historyczny: Era upadku Republiki
Czas akcji: 44 BBY


Tajemnica Tet-Ami to pojedyncza historia komiksowa zawarta w trzynastym numerze magazynu Tales. W Stanach Zjednoczonych została wydana przez wydawnictwo Dark Horse Comics 25 września 2002 roku. W Polsce komiks został wydany w dniu 15 listopada 2011 roku przez Egmont Polska w trzydziestym dziewiątym numerze Star Wars Komiks.

Nota wydawnicza

Wydanie polskie
Komiks przedstawia jedną z misji Mace'a Windu z lat poprzedzających czasy filmowe. Dawny uczeń samego Yody wybiera się na polecenie Rady Jedi do miasta Carthas na planecie Benja-Rihn w Środkowych Rubieżach. To jedna z nielicznych w uniwersum Star Wars historii, podejmujących temat paradoksów czasowych.(Egmont Polska, 2011)

Streszczenie

Na planecie Benja-Rihn dziennikarz Kruy Mulacks prowadzi transmisję na żywo z wykopalisk przy świątyni Tet-Ami w mieście Carthas. Mężczyzna zastanawia się jakie tajemnice odnajdą w obiekcie archeolodzy, których tylko kilka godzin dzieli od dostania się do jego wnętrza. Wśród prawdopodobnych odkryć, redaktor wymienia ciało Tet-Amiego oraz Kulę Przejścia, lecz nie wyklucza odnalezienia czegoś zupełnie innego, gdyż jak zaznacza, nikt nie wie co znajduje się w środku świątyni.

Nieopodal budynku, Mace Windu obserwuje prowadzone przez archeologów prace. Mężczyzna sprawdza hologram, po czym wchodzi w tłum Carthasian. Gdy zbliża się do świątyni aktywuje ukryte wejście, a następnie zagłębia się w mroczne korytarze budowli. W jej wnętrzu widzi szeregi nieaktywnych droidów. Podróżując tunelem, aktywuje pułapkę, która budzi zastępy czuwających robotów. Dzięki szybkiej orientacji w nowej sytuacji, Windu niszczy świątynnych strażników, a następnie podchodzi do drzwi prowadzących do szerokiej sali. Po ich otwarciu, wchodzi do środka, gdzie odnajduje posąg, który przedstawia mężczyznę o identycznym do niego wyglądzie. Jedi jest zdumiony, lecz po chwili sięga do swojej torby, z której wyjmuje Kulę Przejścia, a następnie kładzie ją na wyciągniętej dłoni posągu.

Mace Windu i Carthasianie otoczeni przez bestie na Benja-Rihn.

Jego czyn powoduje, że rozbłyska zielone światło, a gdy gaśnie, Mace znajduje się na pradawnym polu bitewnym, gdzie Carthasianie toczą bitwę z rzeszą bestii. Jedi dołącza do batalii, a po czterech dniach ciągłej walki odnosi zwycięstwo. Zostaje nazwany Tet-Amim, a w tej samej chwili rozbłyska zielone światło i ponownie znajduje się w świątyni, w sali z posągiem. Kula Przejścia upada na ziemię, podczas gdy ekipa archeologów przebija się do wnętrza budowli.

Po powrocie na Coruscant, Mace Windu rozmawia z Yodą i Plo Koonem. Starszy mistrz Jedi stwierdza, że świątynia Tet-Ami została odnaleziona przez Jedi wiele stuleci temu, lecz wiedza o niej była chroniona do właściwego momentu, ze względu na paradoks czasowy jaki w niej zachodzi. W odpowiedzi na jego słowa, Windu dochodzi do wniosku, że Jedi zabrali Carthasianom Kulę Przejścia i postanowili czekać. Yoda przyznaje mu rację, mówiąc, że Zakon musiał się upewnić czy Mace zostanie rycerzem Jedi oraz, że przetrzymywany przez nich artefakt odzyska pełnię mocy. Windu stwierdza, że rozumie powód, dla którego musiał dostarczyć Kulę Przejścia do świątyni przed przybyciem archeologów. Yoda z rozbawieniem informuje go, że nie miał innego wyjścia, gdyż to on po raz pierwszy ją tam zaniósł. Na koniec oznajmia, że Jedi zawsze musi zacząć to co zakończył wcześniej.

Zawartość

[Pokaż/Ukryj]
Postacie Stworzenia Modele droidów Wydarzenia Miejsca
Organizacje i tytuły Rasy rozumne Pojazdy i statki Broń i technologia Różne

Postacie

Stworzenia

Modele droidów

Miejsca

Organizacje i tytuły

Rasy rozumne

Broń i technologia

Różne

Galera

Zobacz kolekcję grafik dotyczących
Tajemnica Tet-Ami.

Wydania

Data premiery Kraj wydania Numer ISBN Wydawnictwo Objętość Format Cena
2002, 25 września
(w Tales 13)
USA --- Dark Horse Comics 10 stron Druk (miękka) 5.99 USD
2011, 15 listopada
(w Star Wars Komiks 11/2011)
Polska --- Egmont Polska 10 stron Druk (miękka) 6,50 PLN

Linki zewnętrzne


Star Wars Tales
[Pokaż/Ukryj]
Tales 1 Życie, śmierć i Moc - Mara Jade: Noc w miasteczku - Zagłada 1 - Skippy - robot Jedi
Tales 2 Rutyna - Zagłada 2 - Stop That Jawa! - Incydent na stacji Horn
Tales 3 Śmierć kapitana Tarpalsa - Umowa z demonem - Ślicznotka - Troje przeciwko galaktyce
Tales 4 Chwila zwątpienia - Narodziny Gwiazdy Śmierci - Spare Parts - Piaszczysty podmuch
Tales 5 Opowieść Yaddle: Istota z podziemi - What They Called Me - Letni sen - Hoth - Komandosi Landa: Na orlich skrzydłach
Tales 6 Buda na Terk Street - A Hot Time in the Cold Town Tonite! - Fortune, Fate, and the Natural History of the Sarlacc
Junkheap Hero - The Hidden - Dzięki, stwórco
Tales 7 Pojedyncza cela - Nerf Herder - Jedi Chef - Przelicytowany, lecz niepokonany - Force Fiction
Tales 8 Kapitan C-3PO - The One That Got Away - The Secret Tales of Luke's Hand - Piraci z Gwiazdy Śmierci - Kiepski interes
Tales 9 Wskrzeszony - Hate Leads to Lollipops - The Rebel Four
Tales 10 Żołnierz - Skreej - Bezimienny - A Wookiee Scorned - Wolna pamięć
Tales 11 Zdobycz - In the Beginning - The Princess Leia Diaries - Tall Tales - Duch
Tales 12 A Day in the Life - Broń Jedi - The Revenge of Tag & Bink - Ugryziony - Obowiązek
Tales 13 Puzzle Peace - Tajemnica Tet-Ami - Niedobitki - Kamienie - Sith pośród cieni - Dzieci Mocy
Tales 14 Apokalipsa na Endorze - The Emperor's Court - Urwisy - Fale grozy - Lekcja - Przemytniczy splin - Mitologia
Tales 15 Burza piaskowa - First Impressions - Spadająca gwiazda - Zrób to albo nie - Śliskie zbocze - Szczęśliwe gwiazdy
Tales 16 Ktoś jeszcze - Best Birthday Ever - The Long, Bad Day - Kessel Run - Przerwa śniadaniowa - Jądro ciemności
Tales 17 Planeta umarłych - All for You - Mroczne widma - Ghosts of Hoth - Uczeń - Dark Journey
Tales 18 Numer dwa w galaktyce - Odpłata - Być Bobą Fettem - Ścieżka wojownika - Upiory
Tales 19 Nowe imperia upadają - Bez dobrego wywiadu nie ma udanej kampanii - Raczej ciemność widoma - The Rebel Club
Zaginiony miecz - Podróż w nieznane - Storyteller
Tales 20 George R. Binks - Who's Your Daddy - Fred Jawa - Luke Skywalker: Detective - Hunger Pains
Failing Up With Jar Jar Binks - Nobody's Perfect - Problem Solvers - Melvin Fett - Young Lando Calrissian
Tales 21 Nomad Chapter One - Wyznaczona ścieżka - Podobieństwa i różnice
Tales 22 Więzy honoru - Nomad Chapter Two - Rozbitkowie
Tales 23 Cienie i światło - Nomad Chapter Three - Szczęściarz
Tales 24 Naznaczony - Fett Club - Niewidziani, niesłyszani - Nomad Chapter Four
Wydania zbiorcze Volume 1 - Volume 2 - Volume 3 - Volume 4 - Volume 5 - Volume 6 - Opowieści - Najlepsze opowieści