Zapraszamy na kanał Biblioteki Ossus na YouTube!


Polskie gadżety Star Wars: Różnice pomiędzy wersjami

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
m
m
Linia 213: Linia 213:
  
 
==== Rewersy ====
 
==== Rewersy ====
 +
<gallery>
 +
Grafika:002-2015a-4F-PL rewers.jpg|001
 +
</gallery>
  
 
=== Linki zewnętrzne ===
 
=== Linki zewnętrzne ===

Wersja z 13:00, 2 sty 2016

Uniwersum Gwiezdnych wojen doczekało się na świecie wielu różnorakich gadżetów, zabawek i zbiorów do kolekcjonowania, z których część została wydana na terenie Polski.

Tazos

Przykładowy rewers Tazosa.
Tazos to plastikowe żetony wydane przez firmę Frito Lay w 1997 roku z okazji powstania edycji specjalnej Gwiezdnych wojen. Dostępne były w paczkach chipsów Lay's, Cheetos i Ruffles oraz Delicji Szampańskich. W każdej paczce można było znaleźć jeden, losowo wybrany krążek. Cała kolekcja liczyła 50 różnych żetonów podzielonych na 4 kategorie: 13 z Nowej nadziei, 13 z Imperium kontratakuje, 13 z Powrotu Jedi oraz 11 z edycji specjalnej.

Krążki miały po 4 centymetry średnicy i 1 milimetr grubości, oraz osiem 2 milimetrowych zagłębień rozłożonych równomiernie na obwodzie, którymi można było łączyć Tazosy. Na awersie widniał kadr z jednego z filmów, zaś na rewersie kolejny numer w kolekcji, opis, logo Edycji specjalnej i ilość punktów zależna od częstotliwości występowania danego żetonu w chipsach.

Do zestawu należał również album Tazo: Album mocy dla kolekcjonerów w formacie A4, który można było kupić osobno za 8 PLN. Zawierał on te same kadry z filmów, które widniały na krążkach ale nieco większe z dodatkowym opisem. Oprócz tego folie do trzymania kolekcji Tazosów podobną do folii na kolekcje numizmatyczne. Dodatkiem był jeszcze test wiedzy o trylogii składający się z 29 pytań.

Pierwotnie Tazos zostały wydane razem z albumem w Ameryce. Amerykańskie wydanie prawie nie różniło się od polskiego, na rewersie zamiast logo Frito Lay, pojawiło się logo Walkers. Poza tym nieco zmieniono wybór scen na awersach. Tazos zostały też wydane w Chinach, lecz tam rewers jest już zupełnie inny.

Galeria

Galeria przedstawia awersy żetonów wraz z ich oryginalnymi opisami z rewersów i (opcjonalnie) ilością punktów w nawiasie.

Nowa nadzieja

Imperium kontratakuje

Powrót Jedi

Edycja specjalna

Artykuły

Zdrapki

Przykładowy rewers Zdrapki.
Zdrapki zostały wydane przez firmę Frito Lay w 1999 roku z okazji polskiej premiery Mrocznego widma. Dostępne były w paczkach chipsów Lay's, Lay's Max i Cheetos. W każdej paczce można było znaleźć jeden losowy kartonik. Cała kolekcja liczyła 26 różnych zdrapek.

Zdrapki były rozkładanymi papierowymi kartonikami o wymiarach 4x4 centymetry (po rozłożeniu 8x4 cm). Na awersie widniał kadr z Mrocznego widma, w ramce koloru odpowiedniego dla postaci. Pod obrazkiem można było przeczytać krótki opis charakteru postaci. Po złożenia wzdłuż górnej krawędzi, oczom ukazywały się: opis nagród, kolejny kadr z bohaterem z rewersu i dwa pola do zdrapania, z których należało wybrać tylko jedno. Na rewersie w ramce tego samego koloru co na awersie znajdował się opis dokładnych zasad promocji. Oprócz tego każda strona miała czerwoną obwódkę.

Na zdrapkach można było znaleźć tylko kilku spośród licznych bohaterów Mrocznego widma lecz zależnie od ważności jego roli w filmie, jego podobizna była na trzech, dwóch lub jednej zdrapce.

Naklejka reklamująca promocję.
Na trzech zdrapkach można było znaleźć:

Na dwóch zdrapkach można było znaleźć:

  • 19-20: Dartha Maula z opisem: Darth Maul za wszelką cenę dąży do celu.
  • 21-22: Mace'a Windu z opisem: Mace Windu nie może powstrzymać swej dociekliwości.

Na jednej zdrapce można było znaleźć:

  • 23: Dartha Sidiousa z opisem: Darth Sidious za wszelką cenę dąży do dominacji.
  • 24: Watto z opisem: Watto nie może oprzeć się ryzyku.
  • 25: R2-D2 z opisem: R2-D2 jest waleczny w każdej sytuacji.
  • 26: Sebulbę z opisem: Sebulba nie może powstrzymać się od kłamstwa.

Do zestawu należał również plakat Star Wars: Część I - Mroczne widmo. Czy oprzesz się pokusie? o wymiarach: 6,4 centymetra wysokości i 4,8 centymetra szerokości, który posiadał specjalne nacięcia na zdrapki.

Galeria

Awersy

Wnętrza

Gadżety z promocji Odkryj galaktykę nagród!

Logotyp promocji.
Odkryj galaktykę nagród to promocja prowadzona przez Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. z okazji premiery filmu Przebudzenie Mocy. Między 26. października 2015 roku, a 10. stycznia 2016 roku przy zakupie paliwa lub innych produktów na stacjach Orlen można było otrzymać los w postaci zdrapki który pozwalał wziąć udział w losowaniu nagrody głównej oraz mógł uprawniać do odbioru specjalnych gadżetów - czyli nagród I, II, III lub IV stopnia lub dodatkowych punktów programu lojalnościowego Vitay (nagroda V stopnia). Przy okazji promocji można też kupić część z tych gadżetów oraz kilka dodatkowych.

Nagrody

Zdrapka promocyjna.
Nagrody w konkursie to:
  • 4x nagroda główna - wycieczka na Star Wars Celebration Europe 2016 do Londynu;
  • 1 500 000x nagroda I stopnia - figurka–stempel w kształcie jednego z 10 następujących bohaterów: Yoda, R2-D2, Darth Vader, Han Solo, C-3PO, Chewbacca, Luke Skywalker, Leia Organa, Kylo Ren i szturmowiec Najwyższego Porządku;
  • 20 000x nagroda II stopnia - brelok-czytnik kart SD w kształcie jednego z 6 następujących bohaterów: Yoda, R2-D2, Darth Vader, szturmowiec Imperium Galaktycznego, Chewbacca i C-3PO;
  • 1000x nagroda III stopnia - słuchawki nagłowne w kolorze białym z czarnym nadrukiem hełmu szturmowca;
  • 1000x nagroda IV stopnia - torba sportowa Star Wars o rozmiarze 43x25,4 cm;
  • 4 000 000x nagroda V stopnia - 100 punktów programu lojalnościowego Vitay.

Galeria

Nagrody

Linki zewnętrzne

Brelok w kształcie miecza świetlnego

Brelok.
Brelok w kształcie miecza świetlnego to gadżet dodawany w ofercie specjalnej sieci sklepów Carrefour.Od 2 stycznia 2015 roku po zakupie dwóch opakowań baterii Duracell Star Wars Turbo Max AA 4 szt. lub AAA 4 szt. można było odebrać brelok w odpowiednim punkcie obsługi klienta. Breloki były dostępne do wyczerpania zapasów.

Długość miecza świetlnego wynosiła 12 centymetrów, w tym 7,5 cm. ostrza i 4,5 cm. rękojeści, a średnica 1 cm. Na czarnej rękojeści znajdowało się logo filmu Przebudzenie Mocy, a po wciśnięciu przycisku włączało się niebieskie światełko podświetlające ostrze .

Karty z promocji Poczuj Moc i zacznij zbierać już dziś

Plik:CCI20151219 00000.jpg
Okładka albumu na karty.
Poczuj Moc i zacznij zbierać już dziś to promocja prowadzona przez Carrefour Polska sp. z o.o. z okazji premiery filmu Przebudzenie Mocy. Między 2. grudnia 2015 roku, a 12. stycznia 2016 roku przy zakupach w sklepach Carrefour i Carrefour Market można było otrzymać pakiety Silver zawierające po 4 losowe karty kolekcjonerskie. Przy okazji promocji można było też kupić pakiety Gold również zawierające po 4 karty w cenie 2,99 zł. oraz album kolekcjonerski na karty w cenie 5,99 zł.
Wzór pakietu Gold.

Karty kolekcjonerskie zawierają sceny z filmów, krótkie opisy oraz pytania i odpowiedzi na temat filmów Star Wars. Wydawcą kart jest Topps Europe Limited. W promocji można zebrać 120 różnych kart, w tym:

  • 29 kart z filmu Nowa nadzieja,
  • 29 kart z filmu Imperium kontratakuje,
  • 30 kart z filmu Powrót Jedi,
  • 32 karty z filmu Przebudzenie Mocy.

Opis promocji

Wszystkie wzory pakietów kart.
Wzór pakietu Silver.
POCZUJ MOC I ZACZNIJ ZBIERAĆ JUŻ DZIŚ

Już teraz zacznij zbierać karty z wizerunkami Twoich ulubionych bohaterów oraz kultowymi scenami z sagi Gwiezdnych Wojen.

Za każde 40zł wydane w hipermarketach Carrefour lub 20zł w supermarketach Market, otrzymasz przy kasie pakiet kart kolekcjonerskich.

Uzbieraj kolekcję 120 kart i uzupełniaj nimi album, który kupisz za 5,99 zł.

Galeria kart

Ten fragment artykułu wymaga poszerzenia o: grafiki wszystkich kart.

Awersy

Rewersy

Linki zewnętrzne






Poczytaj o Gwiezdnych wojnach na Star Wars Extreme!