Ścigacz Anakina Skywalkera/Legendy

Z Biblioteki Ossus, polskiej encyklopedii ''Gwiezdnych wojen''.

Przejdź do wersji kanonicznej.
Przeglądasz legendarną wersję tego artykułu.


Być może w archiwach są braki.

Ten artykuł wymaga poszerzenia.


Prosimy, rozbuduj go, korzystając z zaleceń edycyjnych i uwag zawartych w dyskusji.

Ścigacz Anakina Skywalkera
Podstawowe dane
Producent: Anakin Skywalker
Specyfikacja techniczna
Długość: 7 m (długość silników)
Silniki: Zmodyfikowane silniki Radon-Ulzer 620C
Prędkość w atmosferze: ok. 947 km/h
Różne
Załoga: 1 pilot
Właściciele: Anakin Skywalker



Ścigacz Anakina był ścigaczem, którym Anakin Skywalker (jego twórca) odzyskał wolność dzięki wygraniu wyścigu Boonta Eve Classic. Wyremontował on stary, zezłomowany ścigacz wykorzystując części zdobyte od Jawów i wyrzucone przez jego właściciela o imieniu Watto.

Charakterystyka

Pomimo faktu, że ścigacz miał najmniejsze silniki ze wszystkich ścigaczy uczestniczących w wyścigu. Szybkość zapewniał mu zamontowany przez twórcę nowy podsystem, umożliwiający większy wtrysk paliwa do komór spalania, co owocowało zwiększeniem osiągów. Jego system rozpylania i dystrybucji paliwa i wielopunktowy zapłon pozwalały uzyskać maksymalną energię z każdego atomu paliwa.

Dzięki temu po rozruchu cały silnik stawał się dopalaczem. Proces ten potrzebował jednak utrzymania delikatnej równowagi i ostrożności, ponieważ silnik mógł zalać się paliwem, jeśli zwiększało się jego dopływ, zanim turbina osiągnęła prawidłowe obroty. Anakin dość szybko przekonał się o tym podczas wyścigu. Poza tym jego silniki zakończone były stożkami stabilizatora ciągu.

Jedną z najoryginalniejszych modyfikacji, jakiej dokonał mały Annie były potrójne chwyty powietrza wokół nawiewu pierwotnej turbiny. Zapewniały one lepszą kontrolę nad ścigaczem na zakrętach, były wręcz aerodynamicznymi hamulcami dla ścigacza. Twórca bolidu długo szukał systemu hydraulicznego dostatecznie wytrzymałego, by wprowadzić w życie swój plan.

Zastrzały hydrauliczne pochodziły z demobilu. Pan Anakina, Watto kupił je od Dreddona z rasy Huttów.

Kolejnym elementem ścigacza była kabina, której opływowy kształt idealnie nadawał się do wyścigów. Z jej tyłów wychodziły natomiast transmitery telemetryczne. Samo miejsce pilota składało się z fotelu, dźwigni przepustnicy i ekranu, na którym można było zobaczyć wskaźnik trybu regulacji ciśnienia, alarm ostrzegający o nadciśnieniu i schematyczny widok systemów silnika, z systemem podświetlania elementów w stanie krytycznym. Całość łączyła się z resztą za pomocą kabli sterujących, które przyłączono do kabiny hydraulicznym układem zasilania.

Historia

Ścigacz brał udział w wyścigu Boonta. Stawką wyścigu były pieniądze na napęd dla statku królowej Amidali oraz wolność dla młodego Skywalkera. Na chwilę przed wyścigiem oponent Skywalkera, Sebulba, dokonał sabotażu silnika jego ścigacza. Na szczęście dla Anakina, po jego stronie stała Moc, co pozwoliło mu wybrnąć z kłopotów i kontynuować wyścig. W trzecim okrążeniu staltonowy kabel sterujący ścigacza splątał się z kablem ścigacza Sebulby. Ostatecznie, Anakin zdołał się wyplątać i ukończył wyścig na pierwszym miejscu, zyskując sławę i wolność.

Modele

  • AMT/ERTL
    • Anakin's Podracer - skala 1:32, model plastikowy

Źródła